Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Planiranje
Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira i Općine Okrug.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
Naši vrtići
Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 19 vrtićkih i jednu jasličku skupinu.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
22. svibnja u dvorani DV "Leptirić" su gostovale volonterke Crvenog križa sa radionicom "Kodeks sigurnosti na vodi" namijenjene djeci predškolske dobi s ciljem informiranja i obučavanja djece o sigurnom ponašanju na vodi.
Uz pružanje informacija prilagođenih djeci predškolske dobi, proveli smo radionicu spašavanja na moru, ponašanja u slučaju opasnosti te isprobali pričati na megafon, toki-voki,...
Zahvaljujemo se ugodnoj suradnji volonterkama Crvenog križa!
Nakon baleta i izražavanja pokretom interes djece se usmjerava na glazbu koju „stvaraju“ glazbeni instrumenti.
Posjetom u Hrvatsko narodno kazalište Split u Splitu djeca su doživjela pozornicu sa scenskim rekvizitima za predstavu, prostor na sceni u kojem svira orkestar pod vodstvom dirigenta, gledalište (lože i parter), krojački salon i garderobe za izvođače.
Gostovanjem u Glazbenu školu Josipa Hatzea u Trogiru djeca upoznaju instrumente klavir, violončelo, flautu, klarinet, gitaru zatim upoznaju crtovlje i note.
Pozivamo glazbenike u našu skupinu s instrumentima gitarom, harmonikom i violinama. Glazba nas pokreće kroz aktivnosti u vrtiću istraživačko-spoznajne, izražavanja i stvaranja (pokret, likovno, dramsko-scensko), glazbene igre, tjeloglazba.
U sklopu mini projekta "Vrtići i škole se vole" 7. i 8. svibnja 2024. dogovoreno je gostovanje djece i učiteljica OŠ "Petar Berislavić" našem vrtiću PO "Vrabac".
1. dan, 7.svibnja 2024. Park Malarija
U gostima: 4. razredi, učiteljice: Irena Petrović i Jasminka Petrić
Realizirano:
Tjelesna aktivnost: zajedno do cilja (predškolci pokazuju pravilo igre)
Čuvanje i održavanje okoliša : zajedno sadimo uz stručnu pomoć djelatnika "Holding" Trogir u organizaciji Nikoline Tomaš, mag.ing.agr.
Ukrašavanje, bojenje guma - spremnika za cvijeće (lavanda i ružmarin)
2. dan, 8. 05. 2024. - Dvorište i igralište DV "Trogir", PO "Vrabac"
Susret s 1.a, OŠ "Petar Berislavić" učiteljica Ana Tomaš
Dana 24.04. je Dječji vrtić "Leptirić" zazujao od zvuka pčela koje su nam donijeli pokazati pčelari iz Pčelarske udruge, Trogir.
Tako su djeca imala priliku izbliza vidjeti pčele u košnici, okusiti med te poslušati priče iskusnog pčelara g. Marka Pastuovića koji je djeci na njima prilagođen način dočarao svijet pčela.
Zahvaljujemo se na ugodnoj suradnji i veselimo se budućim susretima!
U sklopu projekta "Naš veliki meštar- Ivan Meštrović", dana 6. ožujka 2024., organizirali smo posjet Galeriji Meštrović u Splitu uz stručno vodstvo muzejske pedagoginje Iris Marinović i radionicu klesanja u atelieru galerije.
Tmurno nebo, tamni oblaci, grmljavina i munje na zapadnom nebu ispratili su nas na putu prema Splitu. Djeca su bila zaista uzbuđena, sretna, puna pitanja i pozitivne energije. U galeriji nas je dočekala odlična muzejska pedagoginja Iris za koju imamo samo riječi pohvale. Izuzetno je stručna, educirana i zanimljiva osoba. Djecu je naprosto opčinila fantastičnim pričama o majstoru Meštroviću, od njegovog ranog djetinjstva do starosti. Impresioniralo ih je što je Meštrović pješke s ocem stigao u Split, ali isto tako nije im se svidjelo što je imao dvije žene. Za svako djelo pedagoginja Iris imala je priču u pozadini, ispričanu na vrlo jednostavan i djeci prilagođen način. Djeca su je vrlo pažljivo slušala, postavljala pitanja, vrlo aktivno sudjelovala u komunikaciji. Sam obilazak trajao je oko sat vremena i za to vrijeme dječja pažnja ostala je postojana. Najveće zanimanje pokazali su za brončani kip Joba gdje su pokušali vlastitim tijelom i gestama osjetiti Jobovo raspoloženje i emociju.
U suradnji s osnovnom školom "Majstor Radovan", organizirali smo posjet naših predškolaca kako bi ih upoznali s onim što ih očekuje kada na jesen krenu u prvi razred.
Posjeta školi dio je suradnje škole i vrtića s ciljem što kvalitetnije pripreme djece za polazak u školu. U pratnji odgojiteljica i pod stručnim vodstvom pedagoginje Daniele Radan, djeca su imala priliku posjetiti školsku knjižnicu gdje nas je dočekao knjižničar Virgil Jureškin. Djeca su pričala koje su im najdraže priče u vrtiću, što vole crtati, kako se zovu, što misle o školi i sl.
Potom smo posjetili sadašnje prvašiće i među njima prepoznali pojedine prijatelje iz vrtića. Nakon toga posjetili smo sadašnje četvrtaše koju su za djecu pripremili pjesmicu o slovima i upoznali smo učiteljicu koja će pojedinu djecu na jesen dočekati u dvorištu škole. Na ploči su djeca pisala svoja imena i crtala svoj lik, te djeci otpjevala pjesmu "Riba ribi grize rep".
22. travnja, Dan planete Zemlje, obilježili smo nastavljajući uspješnu suradnju s Gradskim društvom Crvenog križa Trogir. Održana je radionica "Super heroji - razvrstavanje otpada i recikliranje".
Cilj radionice je osvijestiti važnost razvrstavanja otpada i recikliranja u svakodnevnom životu i razvijanje osjećaja odgovornosti prema okolišu od najranije dobi. Voditeljice su djecu uvele u aktivnost objašnjavajući im pojam recikliranja i kroz razgovor u vidu poticajnih pitanja stekle uvid u dječje znanje. Ispričale su nam i prigodnu priču o Zemlji.
Igra "Super heroji"
Djeca se podijele u tri skupine od kojih svaka ima svoju super moć tj. sposobnost odvajanja određene vrste otpada (Papirko, Limenko i Plastikanac). Igrači svake skupine trebaju osmisliti svoj znak i isti zalijepiti na pripadajuću kutiju. Na znak voditelja, po jedno iz skupine s hrpe uzima jedan predmet koji nosi i odlaže u odgovarajuću kutiju, nakon čega se vraća do svojih suigrača i tada kreće sljedeći igrač. Pobjeđuje skupina koja prva prikupi sve predmete svoje skupine i ubaci ih u predviđenu kutiju.