Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 19 vrtićkih i jednu jasličku skupinu.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
Planiranje
Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Ciljevi
Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira i Općine Okrug.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
22. travnja, Dan planete Zemlje, obilježili smo nastavljajući uspješnu suradnju s Gradskim društvom Crvenog križa Trogir. Održana je radionica "Super heroji - razvrstavanje otpada i recikliranje".
Cilj radionice je osvijestiti važnost razvrstavanja otpada i recikliranja u svakodnevnom životu i razvijanje osjećaja odgovornosti prema okolišu od najranije dobi. Voditeljice su djecu uvele u aktivnost objašnjavajući im pojam recikliranja i kroz razgovor u vidu poticajnih pitanja stekle uvid u dječje znanje. Ispričale su nam i prigodnu priču o Zemlji.
Igra "Super heroji"
Djeca se podijele u tri skupine od kojih svaka ima svoju super moć tj. sposobnost odvajanja određene vrste otpada (Papirko, Limenko i Plastikanac). Igrači svake skupine trebaju osmisliti svoj znak i isti zalijepiti na pripadajuću kutiju. Na znak voditelja, po jedno iz skupine s hrpe uzima jedan predmet koji nosi i odlaže u odgovarajuću kutiju, nakon čega se vraća do svojih suigrača i tada kreće sljedeći igrač. Pobjeđuje skupina koja prva prikupi sve predmete svoje skupine i ubaci ih u predviđenu kutiju.
DV "Maslina" skupina "Rusulice", posjetila su Prirodoslovni muzej u Splitu. Posjet je uključivao razgledavanje muzejske postave te sudjelovanje u interaktivnoj radionici o dinosaurima. Puno smo toga vidili, doznali i naučili... prvo o dinosaurima, malo o ekologiji mora i morskom životinjskom svijetu, ušli u svijet gmazova i čudnovatih kukaca.
Evo što djeca kažu o posjeti:
Ivan S. : "Meni je najbolji bio kostur dupina, velika kornjača i majur.. njega ima kod moje babe." Irena S.: "Meni ogromna školjka, oni kukci i žabe." Franko M.: "Svidjele su mi se zmije, gušteri… ko da su žive!" Marta G. : "Bilo nam je super!" Toni L.:" Meni je bilo lijepo kad smo se vozili i dinosauri." Marta G. : "Bilo nam je super!"
Djeca iz DV "Maslačak" 18. travnja 2024. otišla su na izlet u "Station10"- avanturistički park koji se nalazi u Dicmu.
Djeca su istraživala i upoznavala se s okruženjem van grada, razvijala nova iskustva i spoznaje kroz druženje s djecom drugih skupina, šetnju šumom, igru i boravak u prirodi.
Zabavili su se u novim igrama osmišljenim od strane animatora i odgojitelja: tronoga utrka, skakanje u vrećama, križić-kružić, povlačenje konopa. Usvojili su ono najvažnije-naviku brige o okolišu.
Nekoliko dana kasnije, 24. travnja 2024. u naš vrtić gostovali su djelatnici CK Trogir koji su djeci pobliže objasnili važnost očuvanja okoliša i razvrstavanja otpada na njima primjeren način.
Dječji vrtić Sunce nastavlja svoju suradnju sa Crvenim križem Trogir. Ovaj put radionica je bila na temu razvrstavanja otpada i recikliranja.
Cilj nam je bio kod djece potaknuti svijest o važnosti razvrstavanja otpada i recikliranja te razviti osjećaj odgovornosti prema okolišu.
Prije radionice u našem vrtiću smo se upoznali sa pojmovima recikliranja i razvrstavanja otpada.
Djeca su usvojila da se papir odvaja u plavu kantu, plastika u žutu i staklo u zelenu kantu. Na radionici su usvojila i da se limenke odvajaju u sivu kantu.
Djeca su bila podijeljena u tri skupine. Svaka skupina je nacrtala svog "Super heroja" i tako su se zvali (Papirko, Limenko i Plastikanac).
Nakon priče "Naš planet Zemlja" sa djecom smo izašli na dvorište vrtića gdje su morala razvrstati otpad (Papirko razvrstava papir, limenko limenke, plastikanac razvrstava plastiku).
Na zanimljiv i njima primjeren način djeca su razvrstala sav otpad i naučila odvajati. Kasnije smo razgovarali što još možemo učiniti za našu planetu Zemlju.
I ove pedagoške godine ponosni smo nositelji značke za "Sigurnije škole i vrtiće", Platforma Crvenog križa.
Dana 08.04. je najmlađu djecu razveselila predstava "Slon bon ton" u izvedbi "Studio Suncokreta".
"Slon bon ton" je predstava o Slonu koji nije znao ništa o bon tonu. Vragolasti Majmun i brižna Žirafa upoznali su ga sa osnovnim pojmovima lijepog ponašanja: pozdravljanje, "tri čarobne riječi", ponašanje za stolom - u trgovačkom centru uz blagajnicu Gicu, na rođendanu kod Mede,...
Interaktivna predstava je oduševila naše najmlađe koji će zasigurno lakše usvojiti pravila lijepog ponašanja.
U srijedu 10.04.2024. skupina Zečići i Grdelini su posjetili Botanički vrt OŠ Ostrog u Kaštel Lukšiću.
Vodič botaničkog vrta, gospođa Iskra nam je ispričala o važnosti i ljepoti raznolikog bilja. Objasnila nam je pravila ponašanja u vrtu i kako se ophodimo prema biljkama,stablima i cvjetovima u njemu.
Prošetali smo kroz više vrsta vrtova (Biblijski, Ljekoviti, Bambusov) i upoznali se sa nekim biljkama (lovor, smokva, bambus, lavanda, kadulja ...).
Djeca su imala priliku biljke dotaknuti, opipati i pomirisati.
Uvidjeli smo da se o biljkama treba puno brinuti, i da vrijedni ljudi koji rade u botaničkom vrtu imaju dosta ljubavi prema biljkama i da ih zalijevaju, presađivaju, podrezuju itd.
Naša posjeta je bila edukativno-zabavnog karaktera.