Planiranje odgojno obrazovnog procesa temelji se na znanju i očekivanju odgojitelja
te njegovih shvaćanja djeteta, djetinjstva, socijalizacije, odgoja i obrazovanja,
što znači da je psihološki, pedagoški i didaktički utemeljeno.
Odgojitelj promišlja dobrobiti i načine na koji se ona može ostvariti,
a ne na parcijalne ciljeve tj. područja i sadržaje učenja,
nezavisno od individualnih značajki svakog djeteta.
Polazišta u odgojno obrazovnom radu
Svoj rad temelji na suvremenom shvaćanju djeteta i institucionalnog djetinjstva
u čijem je središtu aktualizacija razvojnih mogućnosti i poštovanje
jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta.
Ciljevi
Prema Nacionalnom kurikulumu cjelokupan odgojno obrazovni rad
je usmjeren prema osiguravanju osobne, emocionalne i tjelesne dobrobiti te obrazovne i socijalne dobrobiti.
Naši vrtići
Dječji vrtić Trogir u svom sastavu ima 19 vrtićkih i jednu jasličku skupinu.
Skrb i obrazovanje
Dječji vrtić Trogir je ustanova koja skrbi o predškolskom odgoju i obrazovanju
na području Grada Trogira i Općine Okrug.
Različiti segmenti odgojno-obrazovnog procesa (zaštita, njega, odgoj, obrazovanje)
integrirani su u cjelinu u svim segmentima zajedničkog življenja djeteta s drugom
djecom i odraslima u vrtiću usmjereni prema razvoju različitih kompetencija djece
koje se potiču u kontekstu razvojnih mogućnosti svakog djeteta posebno,
a ne prema njegovoj kronološkoj dobi.
ponovno vas obavještavamo da uslugu produljenog boravka, koja se u DV „Trogir“ pruža u sklopu projekta "Dječji vrtić Trogir – partner obitelji 2", nastavljamo pružati za sve naše korisnike usluga 10- satnih vrtićkih i jasličkih programa.
Za vrijeme ljetnog dežurstva, u periodu od 03.07.2023. do 25.08.2023. u dežurnim objektima se nastavlja provedba EU projekta, odnosno nastavlja se s radom produljenih 10-satnih jasličkih/vrtićkih programa i to svaki dan od ponedjeljka do petka u vremenu od 16 – 20 h (odgojni obrazovni rad s djecom u vremenu od 16 – 19 h).
Krajem travnja, u dvorištu vrtića Maslačak, stiglo je nešto što nas je jako obradovalo i zaintrigiralo. Postavljene su nam vrtne gredice. Ugledavši drvene okvire ispunjene zemljom, djeca su krenula s pitanjima i izjavama:
„Je li to za voće i povrće?“ (T.P)
„Moji baba i dida imaju plastenik i sve u njega sade!“ (K.B.)
„Mi ćemo sigurno nešto tu posaditi!“ (A.M.)
„I moja baba ima neke sjemenke!“ (G.S.)
Odmah sutradan krenuli smo sa sadnjom. Svaka skupina odlučila se što će posaditi i posijati. Posijali i posadili smo jagode, tikvice, bundeve, grah, salatu, rotkvice, papriku, rajčicu…
O vrtu smo svakodnevno brinuli – zalijevali sadnice, plijevili korov, pričali i pjevali našim biljkama. Svakodnevno smo primjećivali kako one zadovoljno rastu te naposlijetku i daju plodove. Radosno smo se počastili plodovima koji su bili spremni za jelo, a sve smo i fotografirali kako bismo mogli i drugima pokazati što smo uzgojili!
Ove godine smo završno druženje koncipirali i osmislili na drugačiji način – kroz niz osmišljenih igara koje u sebi imaju notu malog takmičenja (u kojem se prednost daje djeci), u kojima su sudjelovala djeca sa svojim roditeljima.
Tom prilikom roditelji su imali mogućnost upoznati svoje dijete u socijalnom kontekstu koji je drugačiji od obiteljskog. Uključivanjem roditelja u druženje i igru približavamo obitelj vrtiću i vrtić obitelji. Bilo je to zajedničko sportsko druženje s roditeljima.
U vrtićkom dvorištu djeca i roditelji mogli su pokazati sve svoje vještine. Tako su se međusobno natjecali u:
potezanju velikog konopa (majke – očevi; dječaci – djevojčice)
preskakivanju velikog konopa (vijače)
trčanju u vrećama
trčanju s napuhanim balonom između koljena
igri „Pčelica“ – cilj: skupiti sve loptice u bojama te ih pravilno rasporediti u kantice
igri „Jaje u kuhači“ – igra okulomotorne koordinacije
Projekt smo započeli s upoznavanjem djece s tempom, ritmom i tonom. Kroz slikovnice, pjesme, (istraživali smo zvuk uz pomoć različite količine vode u staklenkama), te kroz skladbe smo im približili ove pojmove. Djeca su upoznala instrumente s tipkama, žičane instrumente, te puhače. U posebnu skupinu smo stavili šuškalice jer su im one najdraže.
Djeca su donosila od kuće različite instrumente, te su svakodnevno svirali, posuđivali instrumente jedni drugima. Većina djece je isprobala svirati stopalima na podnim klavijaturama. Mnogo instrumenata smo izradili uz zajedničku suradnju djece i odgojitelja (šuškalice, bubnjeve, klavir, žičane instrumente…).
U skupinu smo ugostili djevojčicu Martu M. koja nam je pjevala i svirala violinu, te tatu Ivana T. koji nam je svirao na gitari.
Kroz ovaj projekt djeca su još više zavoljela glazbu, te su svaki dan tražila glazbu na CDu, pjevala su, plesala. Slušala su različitu vrstu glazbe (klasičnu, dječju…). Naučila su da svaka skladba ne mora biti praćena tekstom. Svako dijete se uključilo prema vlastitim mogućnostima i interesu.
Djeca DV Vrabac sa svojim odgojiteljima sudjelovala su na natječaju "ČA u versin, riči i pinelu" u organizaciji OŠ Bijaći s recitacijom Četri stađuna jedne mendule.
Na našu radost i ponos izvedba je prvonagrađena u kategoriji recitatorskog izričaja djece predškolskog uzrasta. Naši izvođači Domagoj Popović, Mihaela Buble, Mihael Svirać i Aleera Pavković također su sudjelovali na XI. susretu djece i učenika čakavaca "Dica i čakavica" u OŠ Bol u Bolu na otoku Braču.