Svake godine u prosincu Hrvatsko matematičko društvo obilježava Večer matematike i poziva sve vrtiće, škole, fakultete, udruge i druge zainteresirane ustanove na sudjelovanje u vidu radionica za djecu i roditelje s ciljem izgradnje pozitivnog stava djece prema matematici.
1. prosinca 2022. godine u prostorijama područnog objekta „Ribola“ prvi put je održana “Večer matematike”; sudjelovalo je 13-ero djece i roditelja. Matematika je predstavljena kroz zabavne igre prilagođene dječjoj dobi, a iste su primjenjive u svakodnevnom radu. Namjera nam je bila da na jednostavan način pomognemo djeci u svladavanju predmatematičkih vještina kao što su prepoznavanje brojeva i količine te geometrijskih likova.
Izumiranjem igara gubimo dragocjeni dio naše kulturne baštine. U dogovoru s roditeljima oživjeli smo nekadašnje popularne igre. Djeca su imala priliku vidjeti svoje roditelje u novim ulogama.
Nadamo se da će se ove igre proširiti od vrtićkog dvorišta do obiteljskih domova i zauvijek ostati u srcima naše djece.
Kompetencije koje su razvijane: mogućnost dogovora (s ostalom djecom i roditeljima) o načinu, vremenu i vrsti igre, sposobnost uočavanja tuđih emocija, ojačavanje empatije, te rješavanje konflikata mirnim putem.
Potaknuti i vođeni dječjim interesima zakoračili smo u projekt „Kazalište“. Djeca su svakodnevno od početka godine pokazivala izniman interes za izvođenje predstava i za glumu. Svakodnevno smo poticali djecu na govorno i scensko izražavanje.
Izradili smo malo kazalište lutaka, pisali scenarije, izrađivali kostime i rekvizite za kazališne predstave te izrađivali razne vrste kazališnih lutaka. Bogatili smo rječnik kod djece s novim pojmovima (scenarij, kostimografi, dramaturg, scena…).
Za potrebe projekta pristupili smo edukaciji u organizaciji AZOO-a „Priprema za izvanredne situacije s naglaskom na potres”- prezentiranje programa Hrvatskog Crvenog križa - "Sigurnije škole i vrtići”.
Osim toga, prijavili smo se na platformu HCK-a „Sigurnija djeca”, koja je između ostalog namijenjena i odgojiteljima, a na istoj su dostupne informacije, prijedlozi aktivnosti i radionice s uputama za izvođenje sa popratnim radnim listovima.
Cilj projekta: Proširiti postojeća i steći nova znanja o potresu, poplavi, požaru, sigurnosti i samozaštiti te razvijati odgovornost i empatiju.
Dv "Ribola"- 10-satni program, odgojiteljice Ines E. i Anamarija B.
TEMATSKO PODRUČJE: Pravo na razvojne poticaje
CILJ PROJEKTA: Jačati samostalnost djeteta u godini prije polaska u školu, osobito putem izgradnje znanja i vještina samostalnog snalaženja u vremenu, te poticanja razvoja sposobnosti samostalnog dolaženja do informacija.
POTICAJ: Projekt je započeo kao znatiželja djeca za vrijeme u određenom trenutku, česta pitanja koliko još do ...? Djeca su željela saznati to izrađuje satove, tko ih popravlja, kako se sat pokreće, što je kalendar, čemu služi, koliko ima mjeseci, dani u tjednu itd.
Odgojiteljice Anamarija Bezina i Nataša Matijaš iz Dječjeg vrtića Ribola dovele su u Brodotrogir dvadesetak mališana, od 4-6 godina koji pohađaju vrtić u desetosatnom programu, da na licu mjesta vide gigantske dizalice i brodove koji se ovdje grade, a koje redovito promatraju i komentiraju dok se šeću trogirskom rivom.
Međutim, teta Anamarija nam je otkrila i dublji razlog ove posjete, a taj je da su brodogradnja i pomorstvo okosnica njihovog projekta kojeg pripremaju za izlaganje na regionalnoj smotri iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo koje će se održati 6. ožujka u Splitu.
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige koji se tradicionalno obilježava od 15. listopada do 15. studenoga posjetili smo Gradsku knjižnicu Trogir i saznali odgovore na svoja pitanja: Gdje stanuju knjige i zašto su one važne?